10. november 2013

Nyt frivilligt klagenævn for læskedrikreklamer

Forbrugerrådet, Bryggeriforeningen, DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening) og DSK (De Samvirkende Købmænd) har oprettet et nyt frivilligt klagenævn, der skal sikre, at retningslinjerne for markedsføring af læskedrikke i Danmark overholdes. Nævnet modtager og afgør klager over markedsføring af læskedrikke, og nævnet kan også vælge selv at tage sager op.

Læskedrikreklamenævnet kan ikke pålægge nogen sanktioner for overtrædelse af retningslinjerne for markedsføring af læskedrikke, men alene udtale kritik af den erhvervsdrivende, der er ansvarlig for den pågældende markedsføring. 

Alle afgørelser offentliggøres løbende på klagenævnets hjemmeside.

Læs mere på klagenævnets egen hjemmeside.

Relaterede indlæg

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Afgørelse om brug af Google Analytics fra det østrigske datatilsyn

Afgørelse om brug af Google Analytics fra det østrigske datatilsyn

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Kritik af et apoteks brug af billeder af en tidligere medarbejder

Kritik af et apoteks brug af billeder af en tidligere medarbejder
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}