10. november 2013

Forbrugerombudsmandens erfaringer med den nye markedsføringslov

Forbrugerombudsmanden har for nylig skrevet en artikel til “Juristen” (nr. 7 2007) om erfaringerne med den nye markedsføringslov, der trådte i kraft i 2006. I artiklen kommer Forbrugerombudsmanden bl.a. ind på de nye bestemmelser om salgsfremmende foranstaltninger, skjult reklame og prisoplysninger, ligesom der ses nærmere på betydningen af det nye direktiv om urimelig handelspraksis, som trådte i kraft 1. december 2007.

Artiklen ligger frit tilgængelig på DJØF’s hjemmeside.

Læs artiklen “Erfaringer med den nye markedsføringslov” på DJØF’s hjemmeside.

Læs forarbejderne til de seneste ændringer i markedsføringsloven her på hjemmesiden.

Relaterede indlæg

Kritik af et apoteks brug af billeder af en tidligere medarbejder

Kritik af et apoteks brug af billeder af en tidligere medarbejder

Afgørelse om brug af Google Analytics fra det østrigske datatilsyn

Afgørelse om brug af Google Analytics fra det østrigske datatilsyn

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger

Alvorlig kritik af Civilstyrelsen for videregivelse af personoplysninger
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}