10. november 2013

Canal Digital reklame kendt ulovlig

Radio- og TV-Nævnet har netop kendt en tv-reklame for Canal Digital ulovlig. Nævnet fastslår i kendelsen, at reklamen er i strid med såvel vildledningsbestemmelsen i markedsføringslovens § 3 som lovens § 9 om salgsfremmende foranstaltninger og § 13 om prisoplysninger.

I reklamen havde Canal Digital markedsført en komplet digital tv-løsning for kun 10 kr., mens realiteten var, at man som forbruger skulle betale minimum 1.857 kr., hvis man ønskede at gøre brug af tilbuddet.

Læs afgørelsen.

Relaterede indlæg

Datatilsynet overdrager TikTok-sag til Irland

Undersøgelse af udvalgte sikkerhedsområder: Salling Group A/S

14 afsluttede undersøgelser med fokus på sikkerhed

Polish DPA & Virgin Mobile Polska: Incidental safeguards review is not regular testing of technical measures

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}